söndag 4 augusti 2019

Söndag 4/8

God kväll!

Även denna morgon kom det regndroppar. Idag blev det lite mer, ca 2 mm. Klarnade upp och blev ganska skapligt väder.

Jag har fått en massa gurka. Problemet är att alla kommer samtidigt. Jag har fått ett recept på inlagd gurka av Monica. Jag smakade hennes inlagda från förra året och de var väldigt bra och har hållit sig bra. Jag tänker prova med en sats på två kilo och därför åkte jag in till Ica för att köpa det som behövdes. På hemvägen tittade jag in till Susanne och Sten-Åke. Det blev kaffe och efter lite diskussioner om mobiltelefoner och annat gick vi till närmaste matställe där jag blev bjuden på lunch.

När jag kom hem valde jag mellan lite förbättringsmålning eller gurkinläggning. Det blev det senare. Receptet är lite besvärligt på så vis att det är tre dagars jobb innan det är färdigt, men första delen är nu gjord.

Efter en gammal Beckfilm är nu ytterligare en dag lagd till handlingarna.

God natt!

Inga kommentarer: