lördag 31 augusti 2019

Lördag 31/8

God kväll!

Ett skapligt väder och efter förmiddagskaffet bestämde vi oss för att åka till Marknaden i Nora. Det var bilar överallt och vi hänvisades till en parkering en bra bit från centrum.
Det var dags för lunch ganska snart efter att vi anlänt till centrum efter vår promenad från bilen. Gudrun hann förstås in i en klädaffär dessförinnan. Jag väntade den kvarten utanför.
Vi valde Stadshotellet, men när vi kom dit var maten slut så det var bara att gå ut igen. Kände igen personen som jag nästan krockade med när jag kom ut på gatan. Slog henne på axeln och Lotta vände sig lite överraskad om. Strax innan hade hon skickat ett SMS och frågat om vi skulle komma till Nora. Det hade jag inte hunnit se.
Det blev ett annat matställe och där blev vi rejält mätta innan vi tog en vända mellan stånden. Det blev inte mycket handlat, endast ett par kartonger choklad/kokosbollar. Ganska snart var vi nöjda och jag ringde Lotta och sa att kaffet tar vi en annan gång när det är bättre om tid.

God natt!

Inga kommentarer: