onsdag 28 augusti 2019

Onsdag 28/8

God kväll!

I morse, när jag gick ner till sjön för att plocka hem de sista kräftorna för denna gången, hörde jag ett skällande på sjön. Trodde att det var en hund i en båt, men det visade sig vara en fågel som satt på en av stenarna som måsarna använder som utkikspost.

Trots att det väntades regn grundmålade jag norrgaveln där jag skrapat. Räknade med att det skulle hålla sig fram till kvällen vilket det också gjorde.

Åt lunchen på Louise även denna dag. Därefter till byggfirman för att försöka få tag på en flaggstångskula. De hade inte hemma men i katalogen fanns det för 50 mm stång som jag skulle ha. Det har annars visat sig att de stora kedjorna bara har för 65 mm. Antagligen har plaststängerna det måttet. Nu är kulan beställd och jag slipper problem med bussning för att få det att gå ihop. Vidare till Ica före hemfärd.

Under kvällen, när jag börjat titta på tv, började regnet och åskan att mullra. Hade tidigare kopplat bort robotarna eftersom det var väntat. Tittade på Uppdrag granskning när bilden försvann p.g.a. att signalen tappades bort. Startade tv:n i köket som går på bredbandets minsta tv-utbud och kunde därmed se Himmelsdalen. Nyheterna kunde jag se på stora tv:n då signalen återkommit. Troligen regnade det lite för mycket på parabolen. Under kvällen kom det lite drygt 18 mm.
God natt!

Inga kommentarer: