lördag 24 augusti 2019

Lördag 24/8

God kväll!

Efter frukosten vittjade jag kräftburarna som var agnade med hundfoder. Det var tydligen inte det mest attraktiva betet. Resultatet blev fem kräftor plus en mört. Mörten behöll jag men kräftorna fick återvända till sitt rätta element.

Efter förmiddagskaffet blev det åter en tur till båthuset. Denna gång med vit färg och penslar. Nu är alla knutar och fönster vitmålade.

Efter detta var det dags för lunch. Hade tänkt fortsätta med att måla flaggstången, men efter maten kände jag mig däst och stannade inne och såg matchen Frölunda-Färjestad. En jämn match som Frölunda vann med 3-1 efter ett sent mål samt det tredje i tom kasse.

Fortsatte med Finnkampen innan jag rörde ihop lite vetemjöl och gick ner till båthuset och metade mört. Omgående blev det två stycken och så småningom ytterligare två. Nu har jag fem med den i morse. Får ta resten i morgon innan jag slänger i burarna igen.

Har avslutat kvällen med en riktig långfilm 21.00 -- 00.35. Har sett den för längesedan men hade glömt nästan allt. Det var Pearl Harbor.

God natt!

Inga kommentarer: