onsdag 21 augusti 2019

Onsdag 21/8

God kväll!

Skapligt arbetsväder. Efter förmiddagskaffet blev det grundmålning på båthuset. Nu är alla vita delar grundmålade. Eftersom det troligen blir bättre väder framöver dröjer det inte förrän även färdigmålningen är klar. Fortsatte med att måla fästbalkarna till flaggstången. Nu är första strykningen klar på såväl stång som fäste.

Under eftermiddagen fick jag besök av Sten-Åke och Stefan. De sågade upp en björk som hade brutits av under tidigare blåsväder i sommar. Skall bli ved till braskaminen i Filipstad.

Jag har två gamla syrenhortensia vid stigen ner till sjön. De blommar nu för fullt och fjärilar, humlor, bin och getingar trivs i blommorna.

När jag ändå är inne på blommor får jag säga att min azalea som jag fick i februari nu blommar för fullt igen.


 
God natt!

Inga kommentarer: