lördag 8 februari 2020

Lördag 8/2

God kväll!

Ett telefonsamtal till Lotta som hade sökt mig under gårdagen. Hade inte svarat eftersom jag var på hockey och mobilen låg kvar på bordet i TV-rummet. Hade uppmärksammat det när jag kom till Storfors men eftersom det inte var något större problem fick det vara.

Under förmiddagen tittade vi på resor till Gran Canaria. Vädret i Sverige är ju inte det roligaste.

Under eftermiddagen blev det en tur till Kvarnen som hade vernissage med sex konstnärer från Säffle. Det var foton, målningar i olika tekniker samt skulpturer.

På hemvägen skulle Gudrun in till Coop och köpa ett par bakelser som efterrätt till dagens middag som blev pepparbiff med rostade potatisar och morötter.

Dagens idrott fick bli damernas sprint med två svenska pallplatser samt hockeymatchen Sverige-Ryssland med seger för Sverige med 5-2.

Eftersom jag hade fått se sport fick Gudrun ta över kvällspasset med att titta på Maria Callas. Själv somnade jag skönt i fåtöljen.

God natt!

Inga kommentarer: