måndag 3 februari 2020

Måndag 3/2

God kväll!

Måndag, och känns som arbetsdag. Som pensionär kan man tycka att alla dagar är lika, men så är det inte. Under helgen tar man det lugnare och när måndagen kommer är man mer inställd på någon typ av arbete. För min del blev det en tvättmaskin plus att jag plockade bort en massa tidningar från köksbordfet. Jag hinner inte få bort dem innan det är dags igen. Har för många men vet inte vilka jag skall säga upp.

Idag fick jag årets fiskekort. Nu är det förbjudet att fånga kräftor i Värmland enligt ett nytt beslut. Klubben skall tydligen försöka begära uppskov från beslutet. Får se hur det går. I annat fall får man väl försöka fiska gös så man får valuta för pengarna.

Har sett den nya serien på tv, Tunn Is. Kan nog bli intressant.

God natt!

Inga kommentarer: