fredag 26 mars 2021

Fredag 26/3

 God kväll!

En mulen och mild morgon. Under eftermiddagen tittade solen fram en stund. Då vaknade fåglarna till och under en period hade jag fullt vid fågelborden. Det var säkert ett 70-80 tal bofinkar som gick på marken och pickade. Samtidigt hade jag fyra koltrastar, som jag ser mycket sällan, två par domherrar som hållit sig borta bra länge och mitt i högen satt en ekorre.

I vintras när det kom en massa blöt, tung snö bröts en massa tallgrenar av. De hade i sin tur dragit ner telefonledningen. Den har legat nere sen dess och idag lossade jag den från huset och rullade ihop och ställde den vid stolpen. Den hade lossnat ända nere vid stolpen. så det blev några meter. Jag hade läst i Telias frågespalt på hemsidan att det var OK att ta hand om det på det viset och ledningen har ju inte någon funktion längre.

God natt!

Inga kommentarer: