onsdag 31 mars 2021

Onsdag 31/3

 God kväll!

En mulen och med lätt regn under stor del av dagen. Alltså tråkigt väder!

Tänkte skaffa påskliljor och plantera i entrékrukorna och på graven. Åkte till Storfors eftersom det var närmast. Såg mest buketter med blommor. Påskliljor i kruka var det ont om och de som fanns var inte långt komna. Vände lika snabbt som jag kom och åkte till Greeks i Filipstad som brukar ha fin kvalitet. Här fick jag veta att det var väldigt svårt att få fram dem nu och det slutade med att jag väntar med plantering ett tag framåt.

Eftersom jag hade ett par dunkar i bilen fyllde jag dem med bensin till 4-hjulingen när jag var i Filipstad. Nu väntar jag bara på att det skall torka upp så att jag kan köra bort rishögarna.

Efter resan såg jag att ytterligare några tranor hade intagit sin plats på gärdena.

God natt!

Inga kommentarer: