söndag 28 mars 2021

Söndag 28/3

 God kväll!

Då var det dags att ställa om klockorna till sommartid. Numera sköter de flesta om detta själva så det blir bara någon enstaka som behöver ändras.

Det såg soligt och fint ut så jag tänkte mig en tur ner till sjön. När jag kom ut var det en mycket kylig vind som slog emot mig så turen blev inte så långvarig även om det var ganska varmt mot båthusväggen.

När jag gick runt huset såg jag en död domherrehona ligga död under ett fönster. Hon hade troligen flugit mot rutan och förolyckats.

Jag lämnade uteluften och gick in och gjorde lunchen istället. Det blev kotlett med rostade potatis och morötter samt picklad gurka.

Blandad TV med handboll, hockey och matchen Kosovo-Sverige. Sverige vann med 3-0. Under Sverigematchen hade jag ett långt telefonsamtal med yngsta dottern som hörde av sig.

God natt!

Inga kommentarer: