fredag 18 juni 2021

Fredag 18/6

 God kväll!

Redan på morgonen var det högsommarvärme.

Fick se att en Robot fortfarande vilade efter 9.00 då han skulle starta dagens arbete. Fick svaret att han saknade signal. Kollade där jag vet att jag har haft problem med en koppling. Den satt ihop och därför räknade jag med att den var OK. Jag har skaffat en felsökningsapparat, men orkade inte med beskrivningen på alla olika språk. Då ringde jag Thomas eftersom jag vet att han har en likadan och också har använt den. Han skulle dyka upp senare på dagen för han var hos en kompis i Storfors och hjälpte till med att bygga en hundgård.

Vid 11-tiden kom Tedenrud på sitt anmälda besök. Någon timma senare åkte vi ner till Prästbäcken och tog en lunch med raggmunk och fläsk.  Tillbaka på Strandkullen var det dags för Tedenruds dopp i sjön. Jag avvaktar tills vidare när det inte blåser så mycket som idag. Sedan avslutade vi träffen med eftermiddagskaffe innan Tedenrud begav sig mot Karlstad.

Jag såg andra halvleken av Sveriges EM-match som de vann med 1-0. Något senare pinglade det till i dörrklockan och Thomas hade anlänt. Felet på slingan visade sig vara där jag från början trott. Nu bytte han ut kabeln över vägen och vi grävde ner den lite djupare och sedan var det helt igen. Även vi avslutade med kaffe och överblivet kaffebröd som Tedenrud haft med sig.

God natt!

Inga kommentarer: