lördag 19 juni 2021

Lördag 19/6

 God kväll!

Vaknade vid 5-tiden. Idag räckte det inte med att vända på sig för att somna om. Vid halv sex klev jag ur sängen och började min dag med den vanliga frukosten. Lyckligtvis hade tidningarna kommit så det blev genomgång av dem.

Det var mer mulet idag men temperaturen som vanligt. Under natten hade det kommit ca 2 mm regn.

Passade på att vattna blommorna i krukorna på och utanför verandan. När jag tittade till tomaterna hade de växt och jag band upp dem.

Vid 4-tiden på eftermiddagen började åskan mullra en bit bort. Den var aldrig riktigt nära men når ett muller slutade började nästa och till slut slog jag ifrån robotarna. Det kom lite regn efter mullret. Inte mycket, endast fem mm.

I kväll har det blivit lite fotboll samt en film; "Min pappa Marianne". Började mest titta på den eftersom den var inspelad i Alingsås. Det var flera vyer som man kände igen och det var också en del av Potatisfestivalen med på ett hörn.

Därefter blev det Sven-Ingvars med Oscar som frontfigur. Nu blir det avslut med en nattfilm.

God natt!                                                                        

Inga kommentarer: