lördag 21 augusti 2021

Lördag 21/8

 God kväll!

När jag vaknade i morse kom jag på att jag inte lämnat tillbaka nycklarna till Kvarnen sen jag jobbade där för en vecka sedan.

Eftersom det inte är öppet på Kvarnen före tolv åkte jag strax innan in till Filipstad. Började med ett besök på apoteket och tog ut nya piller mot blodtrycket och kolesterol. Fortsatte till Kvarnen och fick en pratstund med tidigare ordföranden som hade jobbpass. Stannade till vid Håkanssons. Där har jag inte varit på flera år och eftersom försäljaren frågade om jag hade kvar bilen som han hade beundrat var det fyra år sedan jag köpte kläder. Jag går bara till Håkanssons. Gynnar butiken på hemmaplan. Det blev två par jeans och ett par andra byxor. Inte konstigt om klädkontot är lågt.

När jag kom hem hade en av robotarna fastnat under en buske. Fram med kvistsåg och sekatör. Det blev många grenar som togs bort och jag tog fram Hondan och körde ner dem till min rishög för kommande brasa.

God natt!

Inga kommentarer: