söndag 22 augusti 2021

Söndag 22/8

 God kväll!

En solig och ganska fin sensommardag.

Strax efter 12-tiden åkte jag och postade ett brev till Hörselvården i Karlstad. I går hade jag fått en blankett från sköterskan på vårdcentralen för att fylla i och skicka direkt till Karlstad. Hon sa också att de brukar svara ganska snabbt. Den som väntar får se.

När jag parkerat bilen var det en som ropade på mig. Det var Kent Haraldsson, som arbetade på Fimek under min tid där. Vi pratade lite minnen och jag fick veta hur många som lämnat jordelivet genom åren.

Eftersom jag inte kände för matlagning blev det en sväng till Hennickehammar. Där hade de haft bröllop under lördagen och öppnade klockan ett istället för tolv. Det var bara 10 minuter dit och det hade samlats många hungriga så det var full fart in när det var dags.

God natt!

Inga kommentarer: