lördag 28 augusti 2021

Lördag 28/8

 God kväll!

Efter frukosten startade jag en tvättmaskin. När jag tittade ner för att se om den var klar hade den pausat sig själv. Det har den gjort ett par gånger men jag har lyckats få igång den igen efter lite knappande. Denna gång var det omöjligt men till slut efter att ha annullerat allt och börjat på nytt lyckades jag genom att köra ylleprogrammet få ut vattnet så att luckan gick att öppna. Det får nog bli en tur till Elon i Storfors på måndag. Jag tittade i mitt exelblad där jag fört in alla reparationer och större underhållskostnader samt maskininvesteringar från det vi flyttade hit. Då såg jag att maskinen är 20 år i dagarna så det får nog bli en ny.

Det var den längsta tvättid jag haft så det blev inte så mycket mer gjort mer än vattning av tomater och blommor som inte lyckats få regnvatten. Det fick bli idrott på tv. Dels rullskidor och dels från SM i friidrott.

Läste i kväll att BIK vann sin första träningsmatch idag mot Mariestad med 4-0 och tränaren var nöjd med det han sett.

God natt!

Inga kommentarer: