tisdag 3 augusti 2021

Tisdag 3/8

God kväll!

I morse kan man säga att det var kyligt. Vid 7-tiden var det bara 8 grader.

I går kom årets skattebesked. Som vanligt en summa att betala fram i höst.

Tisdag och städhjälp. Även idag kom det två stycken. Egentligen bättre än med en för nu behöver jag bara hålla mig undan i tre timmar.

Idag kom tredje guldmedaljen i OS. Armando Duplantis höll för trycket och klarade guldmedaljen utan en enda rivning. Fortsatte med världsrekordförsök på 6.19 och var bara en hårsmån från att lyckas. 

Hade tänkt mig en del arbete idag i det fina vädret men p.g.a. friidrotten blev det bara ett mindre jobb. Jag har några ställen där robotarna har slirat p.g.a. hinder som rötter och liknande. Där har de grävt ner sig och nu fyllde jag på med jord. Trots att jag har en tomt på 15.000 kvadrat + remsan mellan mig och sjön finns det ingen jord att ta. Efter några års byte av jord i växthuset får jag ta av den samlade högen. Köpt säckjord försvinner väldigt fort för den är så finfördelad.

God natt!

Inga kommentarer: