tisdag 31 augusti 2021

Tisdag 31/8

 God kväll!

En solig och fin dag.

I dag kom det två städerskor och då blev det även fönsterputs och nya gardiner i köket. 

Idag kom det brev från Regionsjukhuset som bekräftade att de fått remissen till hörselvården. De skulle komma med kallelse inom 14 dagar. I ett medföljande brev daterat i april meddelade de att de inte kunde hålla bättre tider än 9-12 månader. Det senaste daterade brevet borde vara det som gäller. Eller??

Idag fick trimmern komma ut och lufta på sig innan det var dags för färd till Storfors och inköp av tvättmaskin. Leverans nästa vecka. För några veckor sedan beställde jag ny toastol till gästtoaletten. Den skulle monteras inom 14 dagar. Tydligen har företaget och jag inte samma tidräkning för det har gått två veckor med råge. Det blir ett besök där när jag skall in till Filipstad för veckans inköp.

Under kvällen har jag sett matchen BIK-HV71. De senare är tippad av alla experter att de går tillbaka till SHL efter en säsong. Matchen visades av Expressen och BIK ser ut att bli ett intressant lag även denna säsong. HV vann matchen med 4-3 efter förlängning. (0-1,1-0,2-2,0-1).

GOD NATT!


2 kommentarer:

Janne sa...

Du får nog en kallelse och på den står det att du får en tid omkring maj 2022

S-O Svensson sa...

Det tror jag också.