tisdag 24 augusti 2021

Tisdag 24/8

 God kväll!

En solig och fin dag som övergick till mulet fram på eftermiddagen. Dock inget regn.

Jag är med i en vinklubb och var 12-e vecka kommer det en kartong. Jag har tidigare haft övervägande rött men eftersom jag har källaren full av vin ändrade jag denna sändning till enbart vitt plus en champagne. Man måste vara på plats och ta emot paketet när det kommer och det enda man vet är att det skall komma mellan 10-16. Idag var det vid 14-tiden.

Under eftermiddagen blev det en tur till Synsam i Karlskoga eftersom mina nya glasögon var klara. Förutom de vanliga hade jag även beställt nya solglasögon eftersom de gamla, köpta 2013, inte var riktigt bra då synen förändrats en del sedan dess. Ögonen har blivit mer ljuskänsliga efter gråstarroperationen och därför känns det mycket bättre med solglasögon när jag kör bil. I kväll får jag testa de nya med bokläsning. Har börjat med en Läckbergs bok. Den första jag läser av hennes.

God natt!

Inga kommentarer: