måndag 9 augusti 2021

Måndag 9/8

 God kväll!

Solig morgon som blev mer mulen efterhand. Behaglig morgontemperatur. Åkte iväg mot Karlskoga vid 10-tiden. Skulle till Synsam och kolla synen. När jag åkte sken solen men halvvägs till Karlskoga kom det ett ösregn som hängde med ända in till Karlskoga. Svårt att hitta parkering. Till slut lyckades det och eftersom jag var i god tid satt jag kvar i bilen till regnet bedarrat. Paraply i bilen gjorde att jag tog mig torr till Synsam.

Undersökningen visade på mycket liten förändring så det var i valet och kvalet om jag skulle köpa nya. Nu gjorde jag det och dessutom solglasögon för mina gamla är betydligt sämre. Ögonen har blivit mer ljuskänsliga efter gråstarroperationen för några år sedan och ibland är det behövligt med dem i solsken när jag kör bil.

I Nykroppa hade det inte regnat men under eftermiddagen blev det mörkt och knappt 5 mm kom ner innan solen sken igen. Enligt väderstationen blir det fint väder i morgon.

Ett långt telefonsamtal med Tedenrud.

God natt!

Inga kommentarer: