måndag 20 december 2021

Måndag 20/12

 God kväll!

Dagen började med ett lätt snöfall och nu har vi ett snätäcke på ett par centimeter. Nu under kvällen har det blivit kallare och termometern visar ca 10 minus. Tyder på att det kan bli en vit jul.

Klockan 10.00 kom min bankkontakt från Karlstad enligt avtalat. Han hade med sig fikabröd och efter ett par timmar vände han tillbaka till Karlstad för ett nytt möte. Det blev en smärre förändring. Asien byttes mot USA. En fördel att bankmannen besöker mig istället för att jag skall behöva åka till kontoret eller sitta i telefon. Nästa besök preliminärt i mars.

Under eftermiddagen har jag haft telefonkontakt med mina två äldsta döttrar som ringt upp och bestämt träff under juldagarna.

Kvällens tv blev en julfilm och nyheter. Mycket konstigt att man kan åberopa kylan som en anledning till att elen har blivit så dyr. Har tidigare upplevt betydligt kallare vintrar utan att det påverkat priset nämnvärt.

God natt!

Inga kommentarer: