söndag 19 december 2021

Söndag 19/12

 God kväll!

Klockan 14.00 gick bussen från Karlskoga till Västerås. Innan det var dags att skjutsa in Gudrun hann vi med att se den svenska segern i damernas skidsprintstafett.

Eftersom solen sken skarpt tog jag på mig solglasögonen och la de andra vid växelspaken. När vi kom fram och jag skulle lägga ur växeln kom glasögonen i kläm och ena glaset hoppade ur bågen. Letade men kunde inte finna det. 

När jag kom hem flyttade jag tillbaka stolarna för att se bättre men jag lyckades inte hitta glaset. Eftersom det hade blivit ganska skumt gör jag ett nytt försök i morgon. Glaset kan ju ha hamnat på jackan och när jag gick ur bilen för att inte trampa på glaset om det låg vid fötterna kan det ha hamnat utanför bilen. Jag tog på mig mina gamla glasögon och jag märker knappt någon skillnad. När jag köpte de nya var jag i valet och kvalet om jag skulle köpa eftersom det endast var marginell skillnad mellan dem. Ville väl mest ha lite nytt.

Jag gjorde det lätt för mig med maten, kokade ett par potatisar och stekte ett par fläskbitar.

Vid tv:n under kvällen med nyheter och Hellenius Hörna.

God natt!

Inga kommentarer: