måndag 27 december 2021

Måndag 27/12

 God kväll!

Fortfarande mycket kallt. Prognosen lovar nu lite mildare. Tas tacksamt emot.

Idag gratuleras lillebror Jan-Erik på sin 75-årsdag!

Under förmiddagen fick jag besök av Sten-Åke och lille Vincent. Brasveden hade tagit slut så nu var de här och fyllde på.

Idag hade BIK hemmamatch mot Almtuna. P.g.a restriktioner vilket gör att endast ca 500 kan komma in stannade jag hemma för att se matchen på TV. Få åskådare gör att det är kallare i hallen och då är det behagligare att se hemifrån. Det var en match som BIK borde vinna klart men matchen gick till förlängning och där lyckades de få in segermålet till 4-3. (2-1, 0-1, 1-1, 1-0). I första perioden borde BIK haft både 3-1 och 4-1 efter spel och skott. Andra och tredje perioden såg det ut som BIK hade ätit för mycket julmat för allt gick plötsligt mycket långsammare.

I kväll blir det tidigare sängläge för då brukar jag vakna till någon gång under natten. Vaknar jag vid 3-4 tiden går jag upp och tittar på Sverige-Slovakien i JVM. Ställer ingen väckning utan det blir endast om jag vaknar helt apropå.

God natt!              

Inga kommentarer: