lördag 22 juli 2023

Lördag 22/7

 God kväll!

En skaplig dag med ganska mycket sol.

Vattnade i växthuset och blommorna i krukorna ute. När jag skulle ta ner en av amplarna gled kroken av och ampeln slog i räcket och ner på backen. När jag tog upp den såg jag att plastampeln hade delat sig på mitten så jag fick plocka fram en ny. Jag har ett flertal i boden efter många köp av färdigplanterade. Det fanns även samma modell som den som var trasig.

I morse slog jag på tv:n och tittade lite på Japan i fotbolls-VM för damer. Trevligare att se än herrfotboll. Damernas matcher blir inte lika sönderblåsta med tröjdragningar och liggande på marken. I morgon klockan sju är det Sveriges tur att börja kampen om VM-medaljerna.

Började titta på Jönssonligan men tydligen är jag för gammal för den typen av film så jag lämnade tittandet.

God natt!

Inga kommentarer: