tisdag 25 juli 2023

Tisdag 25/7

 God kväll!

Under natten hade det regnat och blåst men under dagen har det varit uppehåll och solen gassade på under eftermiddagen.

Klockan 15.00 hade jag tid på vårdcentralen. En sköterska skulle ta ankeltrycket. Det gjorde hon genom att ta trycket på höger och vänster arm samt två tryck på vardera ankel. Tryckena jämfördes sedan mot respektive arm. Enligt henne såg det bra ut. Hade jag inte haft problemet med benen hade allt varit bra. Får väl höra mer från läkaren om någon vecka då jag skall ta nya labprov efter den ändrade doseringen.

Kände inte för matlagning så jag svängde in vid Prästbäcken och tog en kycklingsallad.

Sten-Åke hade meddelat att en f.d. säljare på Kartro skulle hålla i matlagningen i programmet "Halv åtta hos mig". Började därför titta på det. Har inte sett något avsnitt på flera år. Tidigare såg jag det ofta. Fortsatte med "Allsång på Skansen och avslutade med "Vera" där mördaren avslöjades.

God natt!


Inga kommentarer: