onsdag 19 juli 2023

Onsdag 19/7

 God kväll!

En ganska fin dag utan regn och ganska solig. Kunde varit något varmare.

Till kommande fredag skulle jag beställa återbesök på vårdcentralen enligt läkaren men de ringde från vårdcentralen i fredags, en vecka tidigare, och frågade om jag kunde komma idag. Jag infann mig i tid men fick vänta en kvart innan jag kom in och mötte en ny läkare, kvinnlig, med ett svåruttalat namn. Den tidigare hade slutat. Hon verkade i alla fall vara bra och hon bytte ut en medicin mot en annan. Vidare skall jag tillbaka för provtagning om två veckor och dessförinnan skall jag dit om en vecka och ta ankeltrycket. Blodtrycket låg nu på 120/80, något lägre än förra gången.

Efter besöket tog jag vägen förbi Susanne och Sten-Åke och fick lite förmiddagskaffe och skvaller. Fortsatte sedan till Ica för veckans inköp. Hade glömt inköpslistan men det mesta kom i alla fall med plus jordgubbar för 35 kronor, något lägre pris än tidigare.

God natt!

Inga kommentarer: