söndag 2 juli 2023

Söndag 2/7

 God kväll!

Då är den svenska sommaren här med regn och kyliga vindar. Hela morgonen och förmiddagen småregnade det. Gudrun skulle hem efter en vecka i sol och värme i Nykroppa. Eftersom det var regnigt startade hon redan vid 10-tiden. 

Ett par timmar senare åkte jag iväg för lunch på Hennickehammar. När jag närmade mig avtagsvägen till restaurangen hade det börjat störtregna så jag ändrade planerna och fortsatte till Filipstad. Tänkte att det fick bli Köket eftersom det bara är några meter från parkeringen innan det blir takskydd. 

Efter mat och tankning bar det iväg mot Nykroppa och regnet minskade för att helt upphöra när jag kom hem. Där var gatorna torra och inte en droppe har kommit efter Filipstadsbesöket.

Eftermiddag med friidrott på tv och under kvällen Morden i Helsingör. Nytt försök på världsrekordhöjden i stavhopp misslyckades.

God natt!

Inga kommentarer: