måndag 10 juli 2023

Måndag 10/7

 God kväll!

Solig och varm sommardag. Efter frukosten tog jag fram gräsklipparen och körde kanterna efter Robotarna samt de små mattorna mot sjön. Efter lite vila plockade jag fram den gamla rottingmöbeln till verandan. Förra året kasserade jag den men eftersom det var ganska tomt med enbart den nya fick den komma fram igen. Den möbel som jag brukar ha där har blivit jobbig att plocka ut och in så det fick vara i år. Därefter blev det en omgång med kvistsåg bland täta buskar. När jag fått ihop en hel vagn och kört till rishögen var jag riktigt svett. Det blev inget bad, det fick bli lunch istället.

Med posten kom det idag ett brev från en "advokat" i Spanien med anledning av att en maskiningenjör, Oskar Svensson, som varit hans klient, dött och efterlämnat 7.100.000 Euro. Vi skulle dela beloppet med 60/40 %. Vad jag förstår finns det ingen med namnet Oskar i släkten trots hundratals namn efter farfar.

God natt!


Inga kommentarer: