fredag 19 januari 2024

Fredag 19/1

 God kväll!

Efter frukost och tidningar var det dags för plogning. Krängde på mig skoteroverallen. Räknade med att det skulle bli kallt, termometern visade nästan 20 grader. Därför började jag med gårdsplanen och fortsatte med infarten från postlådan, När det var någorlunda bra frös jag väldigt om fingrarna och beslöt mig för att fortsättningen får bli när det är något varmare. Eftersom man gasar och växlar med tummarna kan man inte bylta in dem i en fingerlös vante.

Eftermiddagen fick bli idrott. Tittade först på skidskytte, men det blev ingen bättre placering trots att det var damerna som körde. Fortsatte med skidsprint och där tog svenskorna de tre första platserna. På herrsidan tog norrmännen de fyra första. Senare blev det hockey med BIK borta mot Almtuna. BIK vann med 4-3 trots att de legat under med 3-1. Eftersom matchen började redan klockan 18 kunde jag se nästan hela På Spåret. Fortsatte med Carina Bergfeldts pratprogram.

God natt!

Inga kommentarer: