onsdag 17 januari 2024

Onsdag 17/1

 God kväll!

Mildare, men snöfall och blåst. Under natten och dagen har det kommit omkring en dm ny lätt snö.

Periodvis under dagen har jag jobbat med mina papper och bokfört första kvartalet förra året. Till lunch blev det kotlett och rostad potatis och morötter. Numera lagar jag ofta potatisen i airfryern. Delar klyftade potatis, skivar morötter och lägger allt i behållaren. Stänker över rapsolja, saltar och pepprar. Snabbt och bra resultat.

Jag hade tänkt mig till Ica, men eftersom det snöade ganska ymnigt och bilen var snötäckt avstod jag. Detsamma blev det under kvällen när BIK mötte Djurgården i Nobelhallen. Det fick bli framför tv:n istället. BIK började mycket bra och hade ledning med 3-0. I tredje perioden lyckades Djurgården kvittera men BIK lyckades få in ytterligare två mål, det sista i tom kasse. Vinst med 5-3.

God natt!

Inga kommentarer: