lördag 20 januari 2024

Lördag 20/1

 God kväll!

Samma otrevliga kyla, omkring 20 grader under hela dagen. Solen har varit framme och är man inomhus och tittar ut är det riktigt fint när man slipper kylan.

Det har varit mycket skidåkning och hockey under dagen. Det bröts av när jag fick besök av Susanne och Sten-Åke med dotter och pojkvän. De äldre stannade inne och umgicks med mig medan de yngre var ute i vedboden och fixade ved. Innan de åkte blev det fika på deras medhavda kaffebröd.

Hockeyn, som var senast under eftermiddagen, vanns av Färjestad mot Rögle med 3-0. Julen är ju över men när jag bläddrade mellan kanalerna under kvällen hamnade jag i en julfilm. Början och slutet såg jag. Under mellanperioden råkade jag slumra till, men det gjorde inte så mycket. Det var ju bara transportsträckan till det lyckliga slutet.

God natt!

Inga kommentarer: