onsdag 31 januari 2024

Onsdag 31/1

 God kväll!

Grått, milt och blött på backen. Under förmiddagen saltade jag och sandade en sträng ner till brevlådan och soptunnorna. 

Vid lunchtid åkte jag till Filipstad för veckohandling. På vägen dit stannade jag till vid kyrkogården och tände ett ljus för i kväll är det 16 år sedan Anita somnade in. På hemvägen tittade jag in hos Susanne och Sten-Åke för att höra om Sten-Åke skulle hänga med till Nobelhallen och se matchen mot Brynäs. När jag fick se honom förstod jag att han inte skulle med. I går hade han halkat och slagit i ryggen så det hade nog inte varit så roligt och sitta i ett par timmar i en ishall.

Jag såg matchen, men lättjan tog över och jag såg den på TV:n. Det är ju inte bara att åka dit, sen skall man ju hem också. Det blev förlust med 2-1. Första perioden var BIK bäst, i andra Brynäs och tredje var ganska jämn.

God natt!

Inga kommentarer: