torsdag 18 januari 2024

Torsdag 18/1

 God kväll!

Efter frukosten tog jag mig an gårdagens snöfall. Började med trappor, veranda och balkong. Fortsatte med att sopa av bilen eftersom jag skulle in till Möllers i Karlskoga för bilservice. När jag tänkte ta på mig skoteroverallen och ploga fram till gatan ringde telefonen. Det är inte ofta jag svarar på okänt nummer men det stod i displayen att det kom från Karlskoga. Det var bilfirman som hade fått en lucka så jag kunde komma in tidigare. Det blev inget plogat men det var inga problem att ta sig fram med bilens fyrhjulsdrift. När jag kom hem tänkte jag först ploga men eftersom jag inte ätit något efter frukosten fick det bli matlagning istället. Nu vet jag vad fredagen har i sitt sköte.

Under kvällen såg jag Färjestads förlustmatch mot Skellefteå. Matchen vanns av Skellefteå med 3-0, sista målet i tom kasse.

God natt!

Inga kommentarer: