fredag 21 februari 2014

Fredag 21/2

God Kväll!
 
Under natten hade det kommit ca 1 dm blötsnö. Efter att jag lagt in månadens betalningar och pratat med Tedenrud i telefon såg jag att plogbilen åkte förbi nere på gatan.

 Det var lika bra att ploga bort den snö som kommit och de vallar som var vid gatan. Jag måste säga att en av de bästa affärer jag gjort var när jag köpte 4-hjulingen. Trots den våta snön var det inga problem att klara det trots att jag körde utan snökedjor. Kunde gå in utan att vara svett efter mindre än en timme.
Dagligen har jag besök av detta par, som kommer vid lunchtid och äter upp de frön som blir liggande på marken.

Idag har det blivit ytterligare två medaljer i OS. I skicross blev det ett brons och även i herrarnas curling. I hockey slog Sverige Finland med 2-1 och är klara för final. Motståndare blir Canada som vann över USA med 1-0.

God Natt!

Inga kommentarer: