fredag 28 februari 2014

Fredag 28/2

God Kväll!

Ja, då har februari avverkats i en rasande fart.

I arbetsrummet har jag samlat på mig en massa pärmar och andra pappershögar. Har länge tänkt städa upp men har haft en väldigt lång startsträcka. I dag började jag i alla fall med ett litet försök. Fortsättning följer.

Eftersom jag inte besökt Birgit på länge gick jag ner till henne i förmiddags. Det blev givetvis kaffe och lite byskvaller. Trots att hon klagar på att hon har det så ensamt känner hon väl till vad som händer.

Kvällen ägnades åt hockey i Nobelhallen. Innan matchen började såg jag fyra glada och vinkande ungdomar. Det var Sammy, Simon med Kimberly och Stefan, Sofies kärlek.

Stundtals spelade BIK bra, däremellan släppte de på koncentrationen och gjorde enkla felpass. Nu gick det bra trots allt, målskörden var jämn och kunde slutat hur som helst, men inför 2788 åskådare vann de matchen med 4-3.

God Natt!

Inga kommentarer: