onsdag 5 februari 2014

Onsdag 5/2

God Kväll!

Förmiddagen fick gå åt till tvätt och vattning av blommor. När våren väl är här tänker jag gå igenom blommorna, slänga en del gamla och byta jord på andra. Det har inte gjorts på flera år. Jag vill inte göra det inomhus för då blir det en massa jordspill med städning efteråt. Våren närmar sig med fart. Det hörs på fåglarna, som nu har börjat kvittra. Har även sett hur de börjat titta efter bostad.

I höstas ringde ett företag och ville sälja ett paket för radonmätning. Idag fick jag ett mail med resultatet. Jag hade 110 Becquerel/kubikmeter både på över- och undervåningen. Riktvärdet är 200, så det var ett bra resultat.

Eftersom det var onsdag åkte jag in till ICA för veckohandling. Vi pensionärer har 5% rabatt på onsdagar. De vill väl styra inköp till onsdag för då är det antagligen en lugn dag. Som pensionär gäller det att minska kostnaderna så långt det går.

I affären sprang jag på äldsta dottern. Vi bestämde att jag skulle titta in på hemfärden. Där blev det kaffe och en pratstund. Det var ett bra tag sedan senast så det fanns lite att ventilera.

Som vanligt blev det en tv-kväll. Först Mästerkocken och sedan ett bläddrande mellan Jills Veranda och Mia på Grötö.

God Natt!

Inga kommentarer: