söndag 9 februari 2014

Söndag 9/2

God Kväll!
 
I väntan på dagens skiathlon tittade jag på hockey, Sveriges damer mot Japans. Det låter för mig som en ganska enkel match, men den var jämn och Sverige hade fullt upp med att freda målet. Nu vann de med 1-0, men för att gå vidare måste de bland fyra lag placera sig som sämst tvåa. De andra lagen i gruppen är Ryssland och Tyskland.
 
Skidtävlingen artade sig bra för samtliga fyra svenskar. De var med i huvudklungan hela tävlingen. Hellner gjorde som Kalla i går, ryckte i sista backen. Nu var det fyra som slogs om medaljerna. Även idag blev det ett silver, denna gång genom Hellner. Vann gjorde Cologna från Schweiz. Samtliga svenskar bland de fjorton bästa. Norges Northug var sämre än samtliga svenskar.
 
När jag satt och tittade på hockeyn fick jag se ett andpar ute vid fågelmaten. Det är inget som brukar hända, jag har inget öppet vatten i närheten. Troligen hade de gjort en utflykt från Prästbäcken.
 
God Natt!

Inga kommentarer: