fredag 8 mars 2019

Fredag 8/3

God kväll!

Eftersom vattnet var avstängt på gymmet under torsdagen körde vi vårt pass idag. Jag körde som vanligt med de övriga och det blev 10 minuter cykel, 10 minuter trampmaskin och 10 minuter på löpbandet. Därefter fylldes timman med hantlar och magträning. Jag körde med samma belastning som de övriga och det var nog lite i överkant eftersom jag fortfarande har lite värk i ena låret. Det gjorde att när jag kom hem fick jag ta en TreoComp och då kändes det bra igen.

Det var dags för skidskyttesprint för damerna i VM. Det blev en fjärde och en femteplats för svenskorna. Till brons skiljde det bara 6 tiondelar.

Jag bestämde mig tidigt för att inte åka in och se matchen BIK-Södertälje utan såg den på TV. Efter att ha haft ledning med 4-1 reducerade Södertälje i tredje perioden till 4-3 men BIK höll matchen ut och slutade därmed som femma i serien. Nu blir det slutspel med början i nästa vecka.

Eftersom jag stannade hemma och fick tid över satsade jag lite mer på matlagning. Det blev en Bolognese med älgkött. Smakade bra efter enklare måltider några dagar.

God natt!

Inga kommentarer: