fredag 19 juni 2020

Fredag 19/6

God kväll!

I morse var jag helt vilsen. Det var först när Lotta ringde som jag fick klart för mig att det var midsommarafton. Jag var helt inställd på att det var i morgon. Vet inte om det berodde på normal morgon med frukost och tidningar eller om det var något annat, en dag fel var jag i alla fall.

Hade tänkt mig lite utejobb, nu blev det istället en silltårta.

Dagen har varit lika sommarlik som de senaste dagarna. Kommer inte ihåg någon liknande midsommar. Ofta har det varit kyligt och även en och annan regndroppe.
 Glad midsommar med den flaggning jag kan erbjuda.
 Till lunch blev det silltårta och en lättöl.
 Tyvärr kunde jag inte flagga med denna stång. Problem med att få hit några starka karlar samtidigt. Lär ligga så till i slutet på augusti när några vältränade gympapensionärer kommer på besök.
Min gula ros har börjat slå ut. Har massvis med knoppar.

God natt och glad fortsättning på midsommar!

Inga kommentarer: