lördag 13 juni 2020

Lördag 13/6

God kväll!

Sommarvädret fortsätter. Det blev en sen kväll i går. Bläddrade lite mellan kanalerna innan jag tänkte krypa till sängs. Hittade en boxningsfilm och den slutade inte förrän klockan 3.00. Klockan åtta var jag uppe igen.

Under förmiddagen, när jag var i köket, fick jag höra ett ljud. Trodde först att det var roboten som stod och stångade mot något. Dörren var öppen så ljudet kunde komma utifrån. När jag hörde det igen gick jag för att se vad det var och då hörde jag ljudet från gröna rummet. Jag fick se en svartvit skata som flugit in och nu försökte komma ut. Jag öppnade det ena fönstret efter det andra och till slut flög han ut från stora rummet.

Idag blev det mat på stekhällen. Ett par kryddiga korvar samt råstekt potatis, lök, champinjoner och majskolv. Det blev lite väl mycket så en del hamnade i kylskåpet.
 Det tog en stund innan vi var överens om vilket fönster som passade för avfärd.
 Lite mycket mat blev det.
Rhododendronbuskarna börjar blomma för fullt.

God natt!

2 kommentarer:

lotta sa...

Såg riktigt mumsigt ut 😋😁 och sååå fint ute nu ❤️👼🙏☀️🌷

S-O Svensson sa...

Ja, det är fint. Särskilt på morgonen när man går runt och tittar på växter och djur och ser vad som hänt under natten med fler knoppar och utslagna blommor.