söndag 7 juni 2020

Söndag 7/6

God kväll!

Lördag och söndag skulle få regn enligt prognosen. Så blev det inte, inte en droppe kom och tack för det. Har varit växlande molnighet och ganska blåsigt.

Idag fick jag besök av en ekorre på verandan och senare på dagen såg jag en räv vandra nerför stigen till sjön.

Inte mycket gjort idag. Fyllde på matarna med solrosfrö till fåglarna. Är ju helt onödigt men eftersom jag har kvar och de tycks gilla det får det fortsätta så länge det finns kvar. På morgonen brukar de göra besök där. Nu dyker det upp fåglar som jag vanligtvis inte ser. Idag var det ett par rödhakar samt ringduvor.

Under eftermiddagen fick jag besök av Lotta och Magnus som var på väg att hämta Viktor från besök hos fadern. Eftersom Lotta är noga med att vi skall vara utomhus och hålla avstånd fick kaffefikat tas på altanen där det inte var så kyligt som på verandan.

God natt!

Inga kommentarer: