måndag 8 juni 2020

Måndag 8/6

God kväll!

En enastående fin sommardag.
Efter frukosten blev det en tur till växthuset där jag band upp de största tomatplantorna. Gick ner till sjön. Måsen stack när jag närmade mig. Av boet fanns inte ett strå kvar och ungarna kunde jag inte se. I går blåste det rejält och då spolades troligen boet bort. Det är bara att hoppas att ungarna har gömts undan av mamma mås och att de klarat sig. Några meter ut sam en lom och som vanligt försvann med en dykning. Plaststolarna hade blåst av bryggan så de fick jag plocka upp från vattenkanten.

Nästa pass blev en omgång med gräsklipparen och de små gräsmattorna. Det gäller att hålla något sånär jämna steg med robotarna. Hade även tänkt köra trimmern men telefonen ringde och det blev ett långt samtal om investering för Invest.

God natt!

Inga kommentarer: