tisdag 30 juni 2020

Tisdag 30/6

God kväll!

Under flera år har parabolen klarat sig utan justering. Förr, när det kom rejält med snö på vintern föll den ner på parabolen och rubbade den. Nu har det inte inträffat på flera år, tack o lov!
Under senaste veckan har det kommit meddelande om att signalen inte kan hittas under korta perioder. I går försvann bilden helt och jag var uppe och justerade. Det blev inte helt bra utan det var störningar emellanåt.
När jag köpte den senaste boxen, för några år sedan, var det ett nytt parabolhuvud med, men eftersom jag hade bra bild bytte jag inte det. Fick för mig att det kunde bli bättre med det nya och monterade det i dag. Det blev till slut skaplig bild men jag måste finjustera och då behöver jag hjälp av någon som antingen är vid tv:n eller på taket och kan meddela när bilden är bra. Har även funderat på om något träd har växt så att det stör när det blåser eftersom det har varit störningar periodvis den senaste veckan. Aldrig får man vara riktigt nöjd!

God natt!

4 kommentarer:

lotta sa...

Du ska INTE upp på taket !!!!!!!!kram

Unknown sa...

När du nu ändå var uppe på taket (håller med Lotta om att du kanske inte skall klättra omkring på tak...) kunde väl ditt damsällskap varit behjälplig...?
Kram Katrin

S-O Svensson sa...

Hon försökte, men jag fordrar lite mer i utförandet för att vara nöjd.

lotta sa...

OCH det finns servicemän för sånt där! Ibland får man överlåta arbete till proffs 😎 och de vill ju vara på tak o ränna ! Snälla , inte upp på taket ! Kram 😍