lördag 19 mars 2022

Lördag 19/3

 God kväll!

Soligt och uppe vid huset behaglig temperatur men nere vid sjön var det isande vind. Väntar att isen mot brevlådan skall försvinna men det verkar gå väldigt långsamt. Tinar lite under dagen men fryser till igen under natten.

I går kväll när jag skrev i bloggen hörde jag ett oväsen på nedervåningen. När jag gick ner för att se vad det var fick jag se hur en större blomma i stora rummet hade tappat balansen och ramlat i golvet och krossat ytterkrukan. Den fick ligga till idag då jag dammsög och plockade fram en ny kruka ur förrådet.

Under dagen diverse sporttittande. Såg bl.a. Johaug blev tvåa i ett långlopp. Segrade gjorde Vasaloppsvinnaren. Under kvällen fick det bli hockeymatchen Färjestad mot Timrå. Färjestad verkar ha kommit igång nu när slutspelet närmar sig. De vann med 6-1.

God natt!

Inga kommentarer: