tisdag 15 mars 2022

Tisdag 15/3

 God kväll!

Solen sken på resan till gymmet i morse. Efter gymmet åkte jag till Däckson där jag har mina däck lagrade. De hade ringt förra veckan och talat om att mina sommardäck var snedslitna.och att jag borde göra en hjulinställning. Det tog inte mer än någon halvtimme innan jag kunde fortsätta igen. 

Hemma var det städdag, men när jag kom hem hade städerskorna redan försvunnit. Kunde konstatera att det var ordentligt städat när jag tog min inspektionsrunda.

Vid 13-tiden kom aviserad sotare för att sota köksspisen. När jag bytte tak och satte upp huvar över skorstenarna hade plåtslagaren vänt gångjärnen åt fel håll vilket gör det besvärligt för sotaren. Jag har varit på snickaren ett antal gånger men det har inte hjälpt. Får försöka få tag på någon annan som kan ändra dem.

Kvällens hockey blev matchen Färjestad-Rögle. Vinst med 3-0 för Rögle med två av målen i PP. Något som Färjestad inte lyckades med.

God natt!

Inga kommentarer: