onsdag 30 mars 2022

Onsdag 30/3

 God kväll!

Soligt , men kyligt. Efter frukosten startade jag en tvättmaskin. En av gympakompisarna råkade spilla kaffe på mitt ena ben så de byxorna åkte i tvätten idag. Kanske inte nödvändigt men troligt att det luktar kaffe om dem annars.

Med posten fick jag meddelande från elleverantören om att jag skall få 6.000 kronor eftersom jag förbrukat över 700 kwt per månad under december, januari och februari. För mig har elen inte varit dyrare nu än tidigare och blir därför en ren förtjänst. Möjligen blir det dyrare vid nästa avtal. Det löjligaste bidrag som utdelats. De som har rörligt avtal har ju det för att de har fått billigare el tidigare. Det är ju en risk de tagit och då borde man få stå för den. Om jag väljer att bo i ett stort hus är det upp till mig att se till att det kan gå. Samma löjliga förslag om att ge varje bil 1.000 kronor p.g.a. dyrt bränsle. Har ju ingenting med åksträckan att göra. Skall man kompensera priset borde det göras genom att minska bränsleskatten, då hade det varit någon rättvisa i det hela.

Var på Ica och veckohandlade i eftermiddags. Nu märker man att matvarorna blivit dyrare. Man behöver inte träna på gym för att orka bära ut matkassarna för en halv tusenlapp.

God natt!

Inga kommentarer: