tisdag 1 mars 2022

Tisdag 1/3

 God kväll!

Idag uppenbarade sig två städerskor. Den vanliga började med att byta gardiner i "gröna rummet" när den andra dammsög. När hon var klar med gardinerna gick hon efter dammsugartjejen och blöttorkade golven. Själv satte jag mig vid tv:n eftersom det inte hade kommit några tidningar på morgonen. Av någon okänd anledning kommer morgontidningarna väldigt sent numera.

Eftersom jag skulle ta fjärde covidsprutan idag hoppade jag över gympan. Förutom att sprita oss fick vi ta på oss ett munskydd när vi kom in i lokalen. Det har vi inte gjort tidigare. Det var otrevligt för när man andades gick utluften ut vid glasögonen och immade igen dem. Efter de femton minuterna och jag skulle lämna tog jag av mig skyddet och la i papperskorgen vid utgången. På väg till bilen märkte jag att jag tappat ena hörapparaten. Den hade givetvis ramlat av när jag tog av mig munskyddet och jag gick in och tittade i papperskorgen men såg inget. Då gick jag bort till inskrivningstjejen. Jag hann knappt dit förrän en tjej kom med apparaten i handen. Hon hade upptäckt den på golvet mellan stolen och papperskorgen. Kan säga att det var tur att ingen hade trampat på den för då hade 16.000 försvunnit från kontot. Nu blir det antagligen en vana att jag går och känner efter om de sitter kvar när jag är ute.

God natt!


Inga kommentarer: