onsdag 23 mars 2022

Onsdag 23/3

 God kväll!

Solig och lite kylig morgon. Under förmiddagen åkte jag in till Filipstad. Började med att tanka. Priset hade sänkts lite sedan förra tankningen men det blev trots det drygt 1500 kronor. Gick in på Bolaget och köpte sex flaskor vin till Rotarys vinlotteri, det fick bli fyra röda och två vita. Fortsatte till Ica för veckans inköp. När jag kom till kassan tog det en väldig tid för det var krångel med båda kunderna före mig. När jag lagt upp varorna på bandet såg jag att kassörskan hade en skylt som sa att hon var nyanställd. Trota alla problem var hon lika glad för det. För mig gick det bra för då hade en veteran kommit fram och hjälpt henne.

Under eftermiddagen SM-skidor. Kalla har bestämt sig att sluta när säsongen är slut. Nu fick hon en bronsmedalj på 10 km.

God natt!

Inga kommentarer: