lördag 18 november 2023

Lördag 18/11

 God kväll!

Åsa var förkyld på Fars Dag och ville besöka mig idag trots att jag var förkyld. Hon hade även lockat med sig Susanne och Sten-Åke. Susanne fick fixa fikabrödet eftersom jag inte hade något hemma. Sten-Åke gjorde ett pass med sågen och björkveden innan det var dags för fikat.

Även denna gång var det skraplott med i paketet och tro det eller ej men det blev en vinst på 25 kronor.

När de åkte skickade jag med Susanne och Sten-Åke ett ljus som de skulle tända hos Anita.

Det blev en hel del idrott under både förmiddagen och eftermiddagen. Började med skidor för att övergå till hockey. Under eftermiddagen vann Färjestad över Örebro med 3-0. BIK hade kvällsmatch hemma som började 20.30. Det blev en kämpamatch som BIK vann med 5-4 över serieledarna Björklöven.

Det har blivit lite si och så med maten under förkylningen men idag kände jag för något med smak. Kom fram till att Stuvad vitkål och en kryddig korv skulle passa bra och gjorde iordning det innan Färjestadmatchen började.

God natt!

Inga kommentarer: