torsdag 30 november 2023

Torsdag 30/11

 God kväll!

Idag ingen ny snö. Passade på att skotta av balkongen. Det var inte mycket snö men det gäller att passa på när den är lätt. Risken är att det kommer blötsnö och då blir det mycket jobbigare.

När Invest sålde lagerbyggnaden satsade jag pengarna i en försäkring. I dagarna hade jag fått en förfrågan varifrån pengarna kommit och om det skulle komma in mer. Allt i jakt på ekonomisk brottslighet. Det är inte första kontrollen, det händer titt som tätt. I samma veva kom jag att tänka på att jag glömt att skicka in arbetsgivardeklaration  för oktober till skatteverket. Eftersom jag inte har något att betala går det att glömma utan påföljd. Tog november samtidigt.

Till lunch blev det hackkorv med potatis och rödbetor. Efter maten satte jag mig vid tv:n för att se herrarnas skidskyttestafett. Sjukdom gjorde att det var ett par reserver med i laget. Dålig start och mätt mage gjorde att jag slumrade in och slapp se eländet.

Under kvällen blev det Färjestad mot Timrå. Trodde på FBK-seger, men inte. Timrå vann med 4-2. Fortsatte tv-kvällen med Ondskan.

God natt!

Inga kommentarer: