söndag 5 november 2023

Söndag 5/11

 God kväll!

Helmulet och ett par plusgrader. En lugn frukost med stekt ägg, bacon, macka och kaffe tillsammans med tv-nyheterna. Under förmiddagen ett tel. samtal från lillebror.

Vid lunchtid pälsade jag på mig och tog fram 4-hjulingen. Det var torrt väder och därför passade jag på att plocka bort möblerna på verandan. Samtidigt tog jag in de krukor som skulle in i förrådet tillsammans med de jordsäckar som inte använts under sommaren. En stor tall vid uthuset hade nerramlade grenar från snöfallet och de hamnade nu nere på rishögen. Helst skulle jag vilja elda upp högarna före våren.

Efter någon timma ute i friska luften var det dags för lunch och sen var det dags för eftermiddagshockey mellan Tingsryd och BIK. En jämn match som slutade 2-2 vid full tid. Förlängningen blev mållös och matchen fick avgöras med straffar. BIK satte en straff och vann matchen och klättrade ett par steg i tabellen.

Efter den matchen var det dags för fotboll mellan Elfsborg och Degerfors. Båda lagen var tvingade att vinna, Degerfors för en liten chans att hänga kvar i allsvenskan och Elfsborg för att säkra seriesegern. Matchen slutade 2-2 och innebar att Degerfors ramlar ner och Elfsborg får spela om segern i nästa match som är den sista i årets serie.

God natt!

Inga kommentarer: